2013. március 26., kedd

Shakra - Powerplay (2013, AFM)

BB

Bár elsősorban a metal felé húz a szívem, a hard rock sem áll messze tőlem. Mindig szeretem ugyanis, ha jóféle dallamokkal operál egy csapat, és már számos zsír bandát kedveltem meg így. A Bernben székelő Shakrát is csak névről ismertem korábban, onnan is csak futólag. Új korongjuk, a Powerplay viszont elsőre elkapott, és azóta is folyamatosan pörög nálam.

A svájci banda '97 óta küzd, első négy lemezük egy kis német kiadónál jelent meg. Az ötödiknél szerződtek a jóval nagyobb AFM Records-hoz, ezek után persze széles kapuk nyíltak meg előttük - koncertezhettek az Iron Maiden és a Guns N' Roses előtt, valamint nyithattak a Hammerfall és a Stratovarius közös turnéján. Szépen felívelő pályájukat hideg zuhanyként érte az énekes Mark Fox kiválása. Az utód az indiai származású John Prakesh lett, aki a minden korábbinál sikeresebb Back On Track lemezzel mutatkozott be a banda élén 2011-ben, most pedig itt a Powerplay, mely már a banda kilencedik stúdióanyaga.

A régi pacsirta és Prakesh közötti különbségen elgondolkozva egy régi interjú jutott eszembe a Killswitch Engage ex-énekesével, az ugyancsak színesbőrű Howard Jones-szal, aki 2004-ben arra az újságírói kérdésre, hogy miben látja a legfőbb különbséget saját maga, és az előző (aztán tavaly visszatért) dalnok, Jesse Leach között, azt felelte: "Én sokkal feketébb vagyok. Úgy értem, kettőnk közül én vagyok az agresszívebb előadó." A Shakránál is ez a helyzet, bár John nyilván nem üvöltözi szét a dalokat, de orgánuma jóval karcosabb, mint Mark Foxé, és szerintem dallamai is jobbak, tehát sikerült jól választani.

Shakra (b-j): Thomas Muster gitáros, Roger Tanner
dobos, Dominik Bernhard Pfister basszusgitáros,
Thom Blunier gitáros. Elöl: John Prakesh énekes
Ugyan még csak alig egy hónapos a lemez, már két klip is napvilágot látott róla. Az első, a Wonderful Life egy lírai nóta, óriási érzelmi töltettel (nagy Prakesh-pillanatokkal), a Save Your From Yourself pedig amerikai stílusú, húzós hard rock szerzemény. A szóló olyasmi, mint aminőket Slash szokott elővillantani a tarsolyából. De ott a Don't Keep Me Hanging, ami akár a bongyor gitáros tavalyi szólóanyagán, az Apocalyptic Love-on is helyet kaphatott volna, vagy egyes részei a korai Guns-nak sem álltak volna rosszul.

A nyitó Life Is Now is erős, azonnal ható refrénjével, amit azonnal együtt akarsz üvölteni Prakesh-sel, akárcsak a Higher már-már arénarockba hajló sorait. Az én kedvencem azonban a Because Of You, ami a CD legjobb refrénjét rejti. Lényegében egy egységes színvonalú hard rock anyagról van szó, egyedül a Good To Be True-val van bajom, azzal is pusztán elhelyezkedése okán, én ugyanis nem záródalnak tettem volna ezt a szép lírai tételt, arra, teszem azt, a pörgősebb Stevie sokkal alkalmasabb lett volna. Ez a nóta egyébként a lemez leglendületesebbjei közül való, akár Nocturnal Rites is lehetne.

Ha a Shakra ilyen anyagokat szállít le a továbbiakban is, és az AFM rendesen mögéjük áll, ahogy egy kiadótól kell (bár náluk ezzel sosem volt gond), akkor még csak most fogják megmutatni magukat a nagyvilágnak. Nem fognak szégyent vallani, az biztos, hisz bár nem mondanám erre a lemezre, hogy igazán kiemelkedő volna, jólesett hallgatni, és korrekt iparosmunkánál mindenképpen több. Még a szigorúbbra vett osztályozásom szerint is megérdemlik a nyolcast.

8

Tracklist
  1. Life Is Now
  2. The Mask
  3. Higher
  4. Wonderful Life
  5. Dear Enemy
  6. Save You From Yourself
  7. Don't Keep Me Hanging
  8. Dream Of Mankind
  9. Stevie
  10. Because Of You
  11. Secret Hideaway
  12. Too Good To Be True

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése