Mi a
szerencsés találkozás?
Amikor az ember véletlenül
kiveri valaki kezéből vásárlás
közben a kiló kenyeret,
és hetekkel később már
egy párt alkotnak?
Vagy amikor kisgyermekként
először tömi anyuci
a spenótot a szádba,
és rájössz hogy Popeye
a legmenőbb mesehős? Akár
el is fogadhatnánk
ezeket logikus válaszoknak,
de a Carbon Music Blog nem
ad életmód tanácsokat,
legalábbis közvetve nem
törekszünk erre.
Az én
szerencsés találkozás-verzióm
ennél sokkal idevágóbb. Mégpedig
azért, mert most írhatok
nektek erről a „legendás”
albumról, mely különleges,
és egyben hagyománytisztelő
zenét hivatott hirdetni.
Igaz, nem most jelent meg (egészen pontosan tavaly szeptemberben), de a „jobb
későn, mint soha” elvvel élve, most pótolom lemaradásom. Nosza-neki,
hajrá!
Őszinte leszek,
a büdös életben nem
hallottam a Witchcraft legénységéről,
sőt magáról a retro-rock
vonulatról sem, amíg
nem ismertem meg a
szintén svéd illetőségű
Graveyard
muzsikáját. Első ledöbbenés
után - hogy ez mennyire
„kurvajó” - persze az
ember azonnal hadjáratot
indít az információseregek
ellen, hogy minden ismeretlen egységet
azonnal magáévá tegyen
(nem félreérteni!). Ezek
az északiak valamit nagyon
tudnak, nehéz is
megfejteni (vagy inkább lehetetlen),
miként tudnak ennyire ráérezni
a siker titkára. A
már említett retro-rock
mozgalom több tucat
bandát szült hirtelen ebben
a stílusban, vagy voltak
akik „átálltak”, mert
rájöttek menyire harapnak
az új cuccra a „zémbörök”.
No, de mi mindenen kellett
átverekednie magát a bandának, hogy több mint 10 éves pályafutással a hátuk
mögött tudjanak csak felmutatni egy sikeresebb anyagot? A szokásosnak mondható tagcseréken
kívül talán a kreativitás kikristályosodása, illetve a gitáros-énekes-alapítótag
Magnus Pelander csakis az énektémákra
koncentrálása, no meg az addigi 3 lemezbe beleölt energia, és az abból
megszerzett tapasztalat számlájára írható a Legend
előrelépése. Igen, a közönség
ízlése is változhatott közben, és sokkal menőbb dolog lett a retro muzsika,
mint azelőtt – így a Witchcraft ősi rockot a doom-mal, és a pszichedelikával
keverő egyedi világa teret nyerhetett.
Hol is kezdjem? A ’70-es évek klasszik
ízét bíró olvasók konyítani fogják, miről vakerálok hosszú sorokon keresztül. A
srácok igyekeznek visszaadni azt a hangzást, azt a feelinget, ami annak idején
olyannyira elképzelhetetlen volt, mint egy rockzenész drog, pia, és balhék
nélkül. Koszos sound fogad minket (bár nem annyira, mint a Graveyard esetében),
mégis tarkón csap a modernsége. Bírom az analóg technikával rögzített
felvételeket, olyan így a zene, mintha tényleg ott nyomnák a szobádban. Magnus
énekhangja elég jellegzetes, bár nem nagy terjedelmű, de jól érződik az elődök
tanításának tisztelete. Minden hangszeres játéka természetesen ötletes, mégsem
erőltetett. Egyszerűen minden témának ott a helye, ahová került. A gitárosok és
a dobos játéka külön tetszetős - remélem, ők nagyobb részesedést kapnak majd a
három teltházas Wembley-koncertből.
Én legjobban akkor élveztem,
mikor agyam kikapcsolódásra vágyott. Egy pohár whiskey mellett éjszaka
hallgatva jól beindítja az ember gondolatait. A nótákat különösebben nem akarom
kiemelni, pedig megtehetném – csak teljesen felesleges, mert annyira egységes
egészet alkot ez a kilenc tétel, hogy azt nem érdemes megbontani. Viszont
„viccesfiú” blogger akarok maradni, így a cikk olvasgatása közben csekkoljátok
kedvenceim: a kiengedős, slide gitáros An
Alternative To Freedom, az elszállós Flag
of Fate, és az „ennél jobb befejező nótát nem tudok elképzelni” típusú Dead End hallgatása erősen ajánlott.
Érdemes rászánni az időnket,
hagyjuk végigpörögni, és biztosan hatni fog!
9
Tracklist
- Deconstruction
- Flag Of Fate
- It's Not Because Of You
- An Alternative To Freedom
- Ghost's House
- White Light Suicude
- Democracy
- Dystopia
- Dead End
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése